سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مال از خرد سودمندتر نیست ، و هیچ تنهایى ترسناکتر از خود پسندیدن ، و هیچ خرد چون تدبیر اندیشیدن ، و هیچ بزرگوارى چون پرهیزگارى ، و هیچ همنشین چون خوى نیکو ، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن ، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن ، و هیچ سوداگرى چون کردار نیک ورزیدن ، و هیچ سود چون ثواب اندوختن ، و هیچ پارسایى چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام ، و هیچ زهد چون نخواستن حرام ، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن ، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن ، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبایى و هیچ حسب چون فروتنى ، و هیچ شرف چون دانایى ، و هیچ عزت چون بردبار بودن ، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأى زدن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :2
کل بازدید :137352
تعداد کل یاداشته ها : 34
103/1/9
5:58 ع

بلر دارای شخصیتی ساده است. مثلاً هرگاه یک خانم زیبا را ببیند، بلافاصله چشمانش برق می‌زند! بنابراین نمی‌توان وی را یک مرد مؤمن از نوع سنتی آن دانست.


«تونی بلر» نخست‌وزیر سابق انگلستان اعتراف کرد از ترس اینکه وی را به «جنون» متهم کنند از سخن گفتن پیرامون اعتقادات مذهبی خویش خودداری می‌کرده است.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از ابنا، وی در مصاحبه‌ای با شبکه اول تلویزیون «بی.بی.سی» گفت: «در طول مسئولیتم اعتقادات مذهبی من بیشترین اهمیت را برایم داشت».

بلر در این مصاحبه با انتقاد از جو عمومی کشور و بی‌دینی هموطنانش گفت: «در حالی که در آمریکا و کشورهای دیگر، مردم به راحتی می‌توانند از ایمان خویش سخن بگویند، در بریتانیا هر کس که از اعتقاداتش حرف بزند، به نظر مردم دیوانه است!»

«آلیستر کمبل» سخنگوی بلر نیز این اظهارات را تأیید و اضافه می‌کند: «نخست‌وزیر همواره از معاونینش می‌خواست برایش ـ در هر نقطه ممکن ـ کلیسایی پیدا کنند که بتواند یکشنبه‌ها (دور از چشم مردم)‌ برای عبادت به آنجا برود. وی در واقع به شکلی عمیق به مسایل معنوی و الهی اهتمام دارد ؛ اما ما در آن زمان می‌ترسیدیم که اطلاع افکار عمومی از این حالات، آنها را نسبت به نخست‌وزیر مشکوک و نگران کند».

خود بلر هم از این نگرانی اینگونه تعبیر می‌کند: «رأی‌دهندگان انگلیسی گمان می‌کنند که اگر یک رهبر سیاسی مؤمن باشد حتماً با خداوند ارتباط دارد و نزد او می‌رود و سپس به میان مردم باز می‌گردد و دستورات خدا را برای آنها می‌‌آورد»!

در همین حال، کمبل با اشاره به برخی اخلاقیات بلر می‌گوید: «بلر دارای شخصیتی ساده است. مثلاً هرگاه یک خانم زیبا را ببیند، بلافاصله چشمانش برق می‌زند! بنابراین نمی‌توان وی را یک مرد مؤمن از نوع سنتی آن دانست».

«پیتر مندلسون» یکی از نزدیکان بلر نیز می‌گوید: «نخست‌وزیر سابق کسی نبود که تظاهر به ایمان کند، ولی ایمان در ضمیر وی اهمیتی بسیار زیاد دارد. وی کتاب مقدس را با خود همه جا می‌برد و آخرین کاری که در شبانه‌روز می‌کند این است که قبل از خواب بخش‌هایی از آن را قرائت می‌کند».

از سوی دیگر «رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا» نیز در واکنش به این مصاحبه اظهار داشت: «اگر بلر سابقاً از ارتباط و علاقه‌اش به دین سخن می‌گفت، بدون شک رأی دهندگان انگلیسی سه دوره پشت سر هم وی را انتخاب نمی‌کردند».