سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه آینه‏اى است تابناک ، و پند روزانه ترساننده‏اى از غل و غش پاک ، و تو را در ادب کردن نفس بس که دورى کنى از آنچه نپسندى از دیگر کس . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :16
کل بازدید :137496
تعداد کل یاداشته ها : 34
103/2/7
2:2 ص
47 درصد از تهرانی ها از ماهواره استفاده می کنند

نشست علمی تربیتی خانواده و رسانه تصویری در مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور مدیر شبکه چهار سیما و رئیس دفتر نظارت و بازرسی این مؤسسه برگزار شد.


به گزارش شیعه نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به توان رسانه جهت انتقال پیام به مخاطب گفت: رسانه، ابزار انتقال مستقیم پیام به مخاطب است و رسانه تصویری از مدرکات بصری برای انتقال پیام استفاده می کند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به رابطه تنگاتنگ هنر و رسانه اشاره کرد و افزود: رسانه با مقوله هنر ارتباط تنگاتنگی دارد، اما در ابزار هنر، اصول غلطی حاکم است که با اهداف دینی ناسازگار است و این ناسازگاری باعث مخالفت عده ای با اصل رسانه شده است.

وی ارتباط روزانه کودکان با تلویزیون را زیاد ارزیابی کرد و افزود: در آمارهای ارائه شده، کودکان ایرانی بیش از 4 ساعت در روز به مشاهده برنامه های تلویزیونی می پردازند.

وی در ادامه افزود: تماشای زیاد تلویزیون در خصوصیات کودکان از جمله کم کردن قدرت سازگاری، خویشتن داری، درون سازی، افزایش توقع ها و انفعال اذهان و کم شدن خلاقیت تأثیر بسیاری دارد.

در ادامه این نشست، دکتر پورحسین، مدیر شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به کم کاری در مقوله فلسفه اسلامی هنر گفت: اگر هنر در خدمت اسلام باشد، اسلام در جای جای این عالم نفوذ خواهد کرد و باید برای انتقال پیام و نشاط دادن به مخاطبین از هنر استفاده کنیم.

وی شناخت ظرفیت هنر و آسیب های آن را خواستار شد و افزود: با شناخت ظرفیت ها و آسیب ها می توانیم هنر را در خدمت انتقال پیام اسلام بکار بگیریم.

مدیر شبکه چهار سیما، نقش رسانه در ایجاد شخصیت مخاطبین را بسیار مؤثر دانست و افزود: رسانه دستور کار ذهنی به مخاطبین ارائه می کند و می تواند در شخصیت فرد، دغدغه هایی ایجاد کند که همیشه به دنبال آن دغدغه ها حرکت کند.

وی سیمای ایران را پاک ترین و نجیب ترین سیمای دنیا ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مدیریت فعلی و سابق، پیشرفت های خوبی در تولیدات سیما داشته ایم، اما ایده آل نیست.

دکتر پور حسین، مشخص کردن معیارها از جمله شادی، موسیقی، استفاده از رنگ را خواستار شد و افزود: در صورتی که بیش از اندازه سخت بگیریم، جوانان به سراغ ماهواره می روند و هم اکنون 47 درصد از تهرانی ها از برنامه ماهواره استفاده می کنند.